Neenakost v šolskih klopeh

Tarča

recording logo

Kako pravične so ocene, ki so jih učitelji ob koncu šolskega leta zapisali v spričevala četrt milijona slovenskih osnovnošolcev in dijakov? Koliko nam povedo o šolarjevem znanju in koliko o tem, iz kakšnih družinskih okoliščin prihaja učenec? »Šola absolutno izločuje revne in ni pravična,« je pred dnevi izjavila Gabi Čačinovič. Raziskave potrjujejo, da slovenske šole niso zgolj ujete v vrtinec razslojevanja in družbene neenakosti, ampak ga tudi poganjajo. Otroci premožnejših staršev z višjo izobrazbo v povprečju dosegajo boljši uspeh in se vpisujejo na prestižnejše šole, medtem ko so otroci iz socialno-ekonomsko šibkejših okolij kljub enakemu ali boljšemu znanju v izrazito v slabšem izhodiščnem položaju, izbirajo krajše, manj zahtevne in dostopnejše programe. Tudi pri nas velja: povej mi, kdo so tvoji starši, in povem ti, kakšno izobrazbo boš dosegel in kako uspešen boš v življenju. Kako omiliti neenakost v šolskih klopeh, kako spremeniti sistem, kaj lahko storijo učitelji in ravnatelji, koliko odgovornost mora prevzeti država? Kako spodbujati talente in pomagati depriviligiranim otrokom? Podrobna analiza v studiu Tarče z Jasmino Jamnik. Dr. Andreja Barle Lakota, državna sekretarka na MŠ Milan Rogelj, ravnatelj OŠ Jakoba Aljaža Kranj Anita Ogulin, ZPM Marjeta Doupona, Pedagoški inštitut Dr. Lenart Škof, filozof Dr. Ljubica Marjanovič Umek, razvojna psihologinja

Neenakost v šolskih klopeh

Tarča

Kako pravične so ocene, ki so jih učitelji ob koncu šolskega leta zapisali v spričevala četrt milijona slovenskih osnovnošolcev in dijakov? Koliko nam povedo o šolarjevem znanju in koliko o tem, iz kakšnih družinskih okoliščin prihaja učenec? »Šola absolutno izločuje revne in ni pravična,« je pred dnevi izjavila Gabi Čačinovič. Raziskave potrjujejo, da slovenske šole niso zgolj ujete v vrtinec razslojevanja in družbene neenakosti, ampak ga tudi poganjajo. Otroci premožnejših staršev z višjo izobrazbo v povprečju dosegajo boljši uspeh in se vpisujejo na prestižnejše šole, medtem ko so otroci iz socialno-ekonomsko šibkejših okolij kljub enakemu ali boljšemu znanju v izrazito v slabšem izhodiščnem položaju, izbirajo krajše, manj zahtevne in dostopnejše programe. Tudi pri nas velja: povej mi, kdo so tvoji starši, in povem ti, kakšno izobrazbo boš dosegel in kako uspešen boš v življenju. Kako omiliti neenakost v šolskih klopeh, kako spremeniti sistem, kaj lahko storijo učitelji in ravnatelji, koliko odgovornost mora prevzeti država? Kako spodbujati talente in pomagati depriviligiranim otrokom? Podrobna analiza v studiu Tarče z Jasmino Jamnik. Dr. Andreja Barle Lakota, državna sekretarka na MŠ Milan Rogelj, ravnatelj OŠ Jakoba Aljaža Kranj Anita Ogulin, ZPM Marjeta Doupona, Pedagoški inštitut Dr. Lenart Škof, filozof Dr. Ljubica Marjanovič Umek, razvojna psihologinja