Osemdeseta – od disko kluba do televizije

Platforma

recording logo

496

V osemdesetih so se radikalno začeli spreminjati glasbeni vzorci, estetika in televizija. Tokratna oddaja Platforma bo na nek način tudi prizorišče razstave Osemdeseta – večmedijske prakse in produkcijska prizorišča, ki bo na ogled v Muzeju sodobne umetnosti Metelkova. Ko gledamo nazaj v osemdeseta, je bilo glavno množično občilo televizija. Televizija je pri nas vrsto let omejevala popularno kulturo, prodor video umetnosti na televizijo in posledično glasbenega videa pa je vse spremenil. Kako so umetniki Srečo Dragan, Miha Vipotnik, Marko Kovačič in Keller ter glasbene skupine Pankrti, Borghesia in Laibach spreminjali televizijo in s tem kulturo? Kakšno vlogo je imel edinstveni festival Video bienale, ki je potekal v Cankarjevem domu? Umetniki so razgradili sliko televizije in jo uporabljali kot orodje za nov umetniški izraz na eni strani, v ljubljanski alternativni sceni pa so želeli delati svojo televizijo, ki bo drugačna od državne televizije, takratnega ideološkega aparata države. Kakšna je povezava med alternativno sceno, umetnostjo in televizijo v osemdesetih, ko je prišlo do radikalnega zlitja avdio-vizije, kot je nismo bili vajeni, in možnosti kombinacije različnih izraznih sredstev od eksperimentalnega filma, performansa in popularne kulture.

Osemdeseta – od disko kluba do televizije

Platforma

V osemdesetih so se radikalno začeli spreminjati glasbeni vzorci, estetika in televizija. Tokratna oddaja Platforma bo na nek način tudi prizorišče razstave Osemdeseta – večmedijske prakse in produkcijska prizorišča, ki bo na ogled v Muzeju sodobne umetnosti Metelkova. Ko gledamo nazaj v osemdeseta, je bilo glavno množično občilo televizija. Televizija je pri nas vrsto let omejevala popularno kulturo, prodor video umetnosti na televizijo in posledično glasbenega videa pa je vse spremenil. Kako so umetniki Srečo Dragan, Miha Vipotnik, Marko Kovačič in Keller ter glasbene skupine Pankrti, Borghesia in Laibach spreminjali televizijo in s tem kulturo? Kakšno vlogo je imel edinstveni festival Video bienale, ki je potekal v Cankarjevem domu? Umetniki so razgradili sliko televizije in jo uporabljali kot orodje za nov umetniški izraz na eni strani, v ljubljanski alternativni sceni pa so želeli delati svojo televizijo, ki bo drugačna od državne televizije, takratnega ideološkega aparata države. Kakšna je povezava med alternativno sceno, umetnostjo in televizijo v osemdesetih, ko je prišlo do radikalnega zlitja avdio-vizije, kot je nismo bili vajeni, in možnosti kombinacije različnih izraznih sredstev od eksperimentalnega filma, performansa in popularne kulture.