Ples v temi - o sodobnem plesu

Panoptikum

recording logo

216

Razpustitev Centra sodobnih plesnih umetnosti leta 2012 – podpisuje jo takratni 'superminister' – je spodnesla redno in dosledno institucionalno arhiviranje in zgodovinjenje plesa. Ob razpustitvi je plesni teoretik in zgodovinar Rok Vevar svoje stanovanje preoblikoval v 'Začasni slovenski plesni arhiv'. Iz njega izhaja globlja refleksija o premikih v sodobnem plesu – estetskih, produkcijskih, dokumentarnih, političnih – ki tvorijo nekakšno koreografijo razvoja in razkroja. Kaj uči zgodovina plesne produkcije? Kako se je ples institucionaliziral brez Institucije? Kakšno je razmerje med plesno politiko in politiko plesa? Kakšno je delo v plesu in delo za ples? Kaj uči prihodnost plesne kritike? A najprej – zakaj sploh ples? Kako sodobni ples misli sodobnost, njena družbena razmerja in njihove antagonizme?

Ples v temi - o sodobnem plesu

Panoptikum

Razpustitev Centra sodobnih plesnih umetnosti leta 2012 – podpisuje jo takratni 'superminister' – je spodnesla redno in dosledno institucionalno arhiviranje in zgodovinjenje plesa. Ob razpustitvi je plesni teoretik in zgodovinar Rok Vevar svoje stanovanje preoblikoval v 'Začasni slovenski plesni arhiv'. Iz njega izhaja globlja refleksija o premikih v sodobnem plesu – estetskih, produkcijskih, dokumentarnih, političnih – ki tvorijo nekakšno koreografijo razvoja in razkroja. Kaj uči zgodovina plesne produkcije? Kako se je ples institucionaliziral brez Institucije? Kakšno je razmerje med plesno politiko in politiko plesa? Kakšno je delo v plesu in delo za ples? Kaj uči prihodnost plesne kritike? A najprej – zakaj sploh ples? Kako sodobni ples misli sodobnost, njena družbena razmerja in njihove antagonizme?