Ob 30-letnici umetniškega delovanja plesalca, koreografa in režiserja Matjaža Fariča

Oder

recording logo

126

Začetek plesne in koreografske kariere Matjaža Fariča sega v osemdeseta leta, ko je po šolanju na mariborski baletni šoli in na dresdenski Palucca Schule ustanovil več plesnih skupin in ustvaril niz zgodnjih del. V začetku devetdesetih je začel ustvarjati tudi v gledališču, tako avtorske projekte, kot sodelovati kot koreograf z različnimi režiserji. Njegova kariera se je nadaljevala s serijo uspešnih predstav - kompozicij za plesni ansambel in solov, od preinterpretacij klasičnih baletnih del, do sodobnoplesnih in plesno-gledaliških predstav, za katere je bil mnonogokrat doma in v tujini tudi nagrajen; med drugimi z Župančičevo nagrado za predstavo Labodje jezero in avtorski projekt Solo (1994) ter nagrado Prešernovega sklada za predstavi Klon in Trilogija (1998). S skupino Flota, ki jo je ustanovil leta 1999, je kot hišni koreograf Cankarjevega doma uprizoril predstavo Terminal, ki je bila v tedniku Mladina razglašena za slovensko predstavo tega leta. Ob dvajsetletnici umetniškega delovanja (2006) je koreografiral predstavi Nemotelonemepesmi in Zakajbimekdoustavil in tudi to desetletje je zaznamoval z intenzivnim delom na plesnih in gledaliških odrih doma in v tujini. Faričeva kariera se je obogatila s študijem režije na AGRFT, tako da v zadnjem desetletju, poleg ustvarjanja sodobnoplesnih predstav, vse več sodeluje tudi z režijami v institucionalnih gledališčih. Pred enajstimi leti je ustanovil festival Fronta, ki v Mursko Soboto vsak konec poletja pripelje vrhunce sodobnoplesne umetnosti za vse generacije in pomeni še enega med preboji v smeri decentralizacije, razvoja ter razumevanja in dostopnosti slovenskega sodobnega plesa. Po večletnem plesnem premoru se Matjaž Farič na oder vrača s solom Rdeča – sled, ki bo premierno uprizorjen konec tedna v Stari mestni elektrarni – Elektro Ljubljana. Pred tem vas vabimo, da prisluhnete pogovoru o iskanjih, spoznanjih, ustvarjalnih poteh in postankih plesnega in odrskega umetnika Matjaža Fariča. Dancelab, Amsterdam, 1989, foto: Dinand van der Wal

Ob 30-letnici umetniškega delovanja plesalca, koreografa in režiserja Matjaža Fariča

Oder

Začetek plesne in koreografske kariere Matjaža Fariča sega v osemdeseta leta, ko je po šolanju na mariborski baletni šoli in na dresdenski Palucca Schule ustanovil več plesnih skupin in ustvaril niz zgodnjih del. V začetku devetdesetih je začel ustvarjati tudi v gledališču, tako avtorske projekte, kot sodelovati kot koreograf z različnimi režiserji. Njegova kariera se je nadaljevala s serijo uspešnih predstav - kompozicij za plesni ansambel in solov, od preinterpretacij klasičnih baletnih del, do sodobnoplesnih in plesno-gledaliških predstav, za katere je bil mnonogokrat doma in v tujini tudi nagrajen; med drugimi z Župančičevo nagrado za predstavo Labodje jezero in avtorski projekt Solo (1994) ter nagrado Prešernovega sklada za predstavi Klon in Trilogija (1998). S skupino Flota, ki jo je ustanovil leta 1999, je kot hišni koreograf Cankarjevega doma uprizoril predstavo Terminal, ki je bila v tedniku Mladina razglašena za slovensko predstavo tega leta. Ob dvajsetletnici umetniškega delovanja (2006) je koreografiral predstavi Nemotelonemepesmi in Zakajbimekdoustavil in tudi to desetletje je zaznamoval z intenzivnim delom na plesnih in gledaliških odrih doma in v tujini. Faričeva kariera se je obogatila s študijem režije na AGRFT, tako da v zadnjem desetletju, poleg ustvarjanja sodobnoplesnih predstav, vse več sodeluje tudi z režijami v institucionalnih gledališčih. Pred enajstimi leti je ustanovil festival Fronta, ki v Mursko Soboto vsak konec poletja pripelje vrhunce sodobnoplesne umetnosti za vse generacije in pomeni še enega med preboji v smeri decentralizacije, razvoja ter razumevanja in dostopnosti slovenskega sodobnega plesa. Po večletnem plesnem premoru se Matjaž Farič na oder vrača s solom Rdeča – sled, ki bo premierno uprizorjen konec tedna v Stari mestni elektrarni – Elektro Ljubljana. Pred tem vas vabimo, da prisluhnete pogovoru o iskanjih, spoznanjih, ustvarjalnih poteh in postankih plesnega in odrskega umetnika Matjaža Fariča. Dancelab, Amsterdam, 1989, foto: Dinand van der Wal