Pogovor z Barbaro Pavlin

Oder

recording logo

18

Čeprav gledališče usmerja pozornost v pojave, ki so nemalokrat zastrti ali prezrti in jih tako naredi vidne, pa je v njem tudi delček, ki dostikrat ostane neopažen. To je gledališka maska. Včasih gre za stilizacijo, ki je več kot zgovorna sama zase, drugič za ustvarjanje naravnosti oziroma za gledališki realizem. Vendar mora biti maska popolnoma skladna z igralsko figuro in vizualno podobo predstave. Ker je tako "zlita" z okoljem, je večkrat tudi prezrta. Tako kot izjemno ustvarjalen poklic, ki se za svojo pravo vrednost in prepoznanje še zmeraj bori. Veliko vrednost mu je podelila prav naša današnja sogovornica. O oblikovanju gledališke maske smo se pogovarjali z letošnjo prejemnico velikega bršljanovega venca za življenjsko delo, Barbaro Pavlin, pogovor pa je odmev več kot štirih desetletij ustvarjalnih izkušenj, dosežkov in presežkov v Slovenskem mladinskem gledališču, ki jih je okronala nagrada Združenja dramskih umetnikov Slovenije. foto:arhiv SMG, levo: neznani avtor, sredina in desno: Petra Čeferin

Pogovor z Barbaro Pavlin

Oder

Čeprav gledališče usmerja pozornost v pojave, ki so nemalokrat zastrti ali prezrti in jih tako naredi vidne, pa je v njem tudi delček, ki dostikrat ostane neopažen. To je gledališka maska. Včasih gre za stilizacijo, ki je več kot zgovorna sama zase, drugič za ustvarjanje naravnosti oziroma za gledališki realizem. Vendar mora biti maska popolnoma skladna z igralsko figuro in vizualno podobo predstave. Ker je tako "zlita" z okoljem, je večkrat tudi prezrta. Tako kot izjemno ustvarjalen poklic, ki se za svojo pravo vrednost in prepoznanje še zmeraj bori. Veliko vrednost mu je podelila prav naša današnja sogovornica. O oblikovanju gledališke maske smo se pogovarjali z letošnjo prejemnico velikega bršljanovega venca za življenjsko delo, Barbaro Pavlin, pogovor pa je odmev več kot štirih desetletij ustvarjalnih izkušenj, dosežkov in presežkov v Slovenskem mladinskem gledališču, ki jih je okronala nagrada Združenja dramskih umetnikov Slovenije. foto:arhiv SMG, levo: neznani avtor, sredina in desno: Petra Čeferin