Na lepše

Na lepše, oddaja o turizmu

recording logo

984

Ekipa oddaje Na lepše je obiskala Pokljuko, našo največjo zaokroženo gozdno površino v Triglavskem narodnem parku. Skupaj z revirnim gozdarjem Zdravkom Cesarjem smo iskali resonančni les, ki bi bil lahko zaradi svoje rasti in edinstvenosti v Evropi, dober turistični produkt. Gre za les posebne kakovosti, ki ga uporabljajo mojstri za izdelovanje glasbil, zlasti kitar in godal. Gozdarji ga zaradi njegove redkosti, prvovrstne gostote lesa, debeline in starosti preko sto let, imenujejo kar pokljuško zlato, ki bi ga morali čuvati kot eno največjih naravnih bogastev Slovenije. Z Zdravkom Cesarjem, ki velja za enega zadnjih skodlarjev na območju Bohinja, pa smo tudi izdelovali skodle. Zdravko je namreč eden izmed prvoborcev za to, da bi bile strehe v Triglavskem narodnem parku pokrite z leseno kritino, s čimer bi se stara obrt skodlarstva prenašala tudi na mlajše generacije. Kritina s skodlami daje identiteto kulturni krajini, hkrati pa nosi tudi sporočilo trajnosti, saj se skodle na strehah ohranijo vsaj četrt stoletja. V luči digitalizacije naše turistične ponudbe izpostavljamo kot primer dobre prakse nacionalno spletno kampanjo Dva milijona razlogov, zakaj čutimo Slovenijo, ki jo je Slovenska turistična organizacija kampanja lansirala pred letom in pol. Kampanja je do začetka decembra generirala kar 1,6 milijona novih objav, zabeležena pa je bila tudi dvomilijonta objava na družbenih omrežjih s ključnikom #ifeelsLOVEnia. STO je za kampanjo Dva milijona razlogov, zakaj čutimo Slovenijo, prejela nagrade Zlati Sempler, v okviru letošnje turistične borze ITB Berlin pa zlato odličje The Golden City Gate. V Skopju pa smo obiskali Borzo makedonskega turizma, kjer so se predstavile tudi agencije za organizacijo tujih potovanj v Slovenijo. Tisto, kar je še posebej zanimivo v luči našega turizma je podatek, da se makedonski turizem tesno zgleduje po slovenskem modelu razvoja produktov, organizaciji destinacijskega managmenta in trajnostnem pristopu v turizmu - pri čemer njihove priložnosti šele prihajajo. V gostilni pri Lojzetu na Dvorcu Zemono pa smo v objektiv ujeli tudi praznovanje 25. obletnice članstva v mednarodnem sommelierskem združenju ASI (Association de la Sommellerie Internationale). Sommelierski poklic je odraz strasti do enogastronomije in gostiteljstva ter rezultat nenehnega učenja, saj se vinski svet spreminja bliskovito hitro. Hkrati pa Društvo pomembno prispeva k razvoju gostinstva, turizma, enogastronomije in prepoznavnosti Slovenije kot turistične destinacije.

Na lepše

Na lepše, oddaja o turizmu

Ekipa oddaje Na lepše je obiskala Pokljuko, našo največjo zaokroženo gozdno površino v Triglavskem narodnem parku. Skupaj z revirnim gozdarjem Zdravkom Cesarjem smo iskali resonančni les, ki bi bil lahko zaradi svoje rasti in edinstvenosti v Evropi, dober turistični produkt. Gre za les posebne kakovosti, ki ga uporabljajo mojstri za izdelovanje glasbil, zlasti kitar in godal. Gozdarji ga zaradi njegove redkosti, prvovrstne gostote lesa, debeline in starosti preko sto let, imenujejo kar pokljuško zlato, ki bi ga morali čuvati kot eno največjih naravnih bogastev Slovenije. Z Zdravkom Cesarjem, ki velja za enega zadnjih skodlarjev na območju Bohinja, pa smo tudi izdelovali skodle. Zdravko je namreč eden izmed prvoborcev za to, da bi bile strehe v Triglavskem narodnem parku pokrite z leseno kritino, s čimer bi se stara obrt skodlarstva prenašala tudi na mlajše generacije. Kritina s skodlami daje identiteto kulturni krajini, hkrati pa nosi tudi sporočilo trajnosti, saj se skodle na strehah ohranijo vsaj četrt stoletja. V luči digitalizacije naše turistične ponudbe izpostavljamo kot primer dobre prakse nacionalno spletno kampanjo Dva milijona razlogov, zakaj čutimo Slovenijo, ki jo je Slovenska turistična organizacija kampanja lansirala pred letom in pol. Kampanja je do začetka decembra generirala kar 1,6 milijona novih objav, zabeležena pa je bila tudi dvomilijonta objava na družbenih omrežjih s ključnikom #ifeelsLOVEnia. STO je za kampanjo Dva milijona razlogov, zakaj čutimo Slovenijo, prejela nagrade Zlati Sempler, v okviru letošnje turistične borze ITB Berlin pa zlato odličje The Golden City Gate. V Skopju pa smo obiskali Borzo makedonskega turizma, kjer so se predstavile tudi agencije za organizacijo tujih potovanj v Slovenijo. Tisto, kar je še posebej zanimivo v luči našega turizma je podatek, da se makedonski turizem tesno zgleduje po slovenskem modelu razvoja produktov, organizaciji destinacijskega managmenta in trajnostnem pristopu v turizmu - pri čemer njihove priložnosti šele prihajajo. V gostilni pri Lojzetu na Dvorcu Zemono pa smo v objektiv ujeli tudi praznovanje 25. obletnice članstva v mednarodnem sommelierskem združenju ASI (Association de la Sommellerie Internationale). Sommelierski poklic je odraz strasti do enogastronomije in gostiteljstva ter rezultat nenehnega učenja, saj se vinski svet spreminja bliskovito hitro. Hkrati pa Društvo pomembno prispeva k razvoju gostinstva, turizma, enogastronomije in prepoznavnosti Slovenije kot turistične destinacije.